Ce este medierea și profesia de mediator. Medierea în raport cu alte modalități de rezolvare a conflictelor (arbitrajul, instanța de judecată, negocierea). Aspecte teoretice și practice.
Ce este medierea și profesia de mediator. Medierea în raport cu alte modalități de rezolvare a conflictelor (arbitrajul, instanța de judecată, negocierea). Aspecte teoretice și practice.
5 ore, Online, platforma ZOOM
Perioade disponibile
Ce este medierea și profesia de mediator. Medierea în raport cu alte modalități de rezolvare a conflictelor (arbitrajul, instanța de judecată, negocierea). Aspecte teoretice și practice.
01.06.2024 - 20.12.2024
700.00 MDL
Descriere
Data derulării seminarului/ cursului va fi furnizată participanților la completarea grupei cu minim 5 persoane.
Formator: Aurelia Irodoi
Ce este medierea și profesia de mediator.
Formator: Aurelia Irodoi
Ce este medierea și profesia de mediator.
Medierea în raport cu alte modalități de rezolvare a conflictelor (arbitrajul, instanța de judecată, negocierea). Aspecte teoretice și practice.
Mediere – modalitate de soluționare alternativă a litigiilor pe cale amiabilă, în cadrul unui proces structurat, flexibil și confidențial, cu asistența unui sau mai multor mediatori.
Mediatorul desfășoară activitate de liber-profesionist, de interes public, care nu constituie activitate de întreprinzător și nu poate fi raportată la o astfel de activitate.
Activitatea de mediator este compatibilă cu orice altă profesie sau activitate, dacă actele legislative care reglementează profesiile sau activitățile respective nu prevăd altfel.
Avantajele medierii:
- Rezolvarea mai rapidă a conflictelor;
- Reducerea costurilor de rezolvare a conflictelor;
- Creșterea profitului;
- Societatea deține controlul asupra rezultatului la care se ajunge;
- Permite găsirea unei soluții creative de rezolvare a conflictului prin care nimeni nu pierde, toate părțile câștiga, win-win;
- Păstrarea unei depline confidențialități asupra desfășurării și rezultatelor medierii;
- Diminuarea efectelor negative ale conflictului asupra afacerii;
- Reducerea tensiunilor cu și dintre angajați;
- Reducerea ostilității şi a climatului conflictual;
- Prevenirea apariției altor conflicte;
- Conservarea și întărirea relațiilor de afaceri existente;
- Rezolvarea altor probleme aferente sau conexe cu conflictul, sau care au stat la baza lui.